Undrar du över något? Se om din fråga besvaras nedan.

Vanliga frågor och svar

Dina biljetter levereras i god tid till evenemanget. Om det är flera månader kvar till evenemanget kan leveransen dra ut på tiden eftersom vi måste prioritera evenemang som ligger närmre i tiden. Ibland släpper arrangören inte de fysiska eller digitala biljetterna förrän relativt nära evenemangsdagen, och då kan det dra ut på tiden om du handlat långt i förväg. Ibland vill vi se till att du får bästa möjliga placering utifrån dina preferenser. Notera att om du valt att betala mot faktura skickas dina biljetter normalt 7-10 dagar innan det ordinarie konsertdatumet.

Vi vill säkerställa att våra kunder kan köpa sammanhängande biljetter oavsett när man väljer att köpa sina biljetter. Därför optimerar vi platsfördelningen i samband med leveransen.

Om ni beställer flera biljetter i samma bokning blir ni placerade tillsammans. I sällsynta fall kan större grupper bli uppdelade i flera mindre grupper. Vi garanterar då att ingen i sällskapet sitter ensam. Undantaget är om biljettkategorin är märkt med ”singelplats”. Singelplatser är inte placerade tillsammans, vilket är anledningen till det lägre priset. Kontakta gärna vår vänliga kundtjänst om ni har frågor eller speciella önskemål gällande placeringen.

Om du beställer flera biljetter i samma bokning blir ni placerade tillsammans. I sällsynta fall kan större grupper bli uppdelade i flera mindre grupper. Vi garanterar då att ingen i sällskapet sitter ensam. Undantaget är om biljettkategorin är märkt med ”singelplats”. Singelplatser är inte placerade tillsammans, vilket är anledningen till det lägre priset. Kontakta gärna vår vänliga kundtjänst om ni har frågor eller speciella önskemål gällande placeringen.

Om du har flyttat efter att du gjorde din beställning ber vi dig kontakta oss via kundservice info@biljett24.se.

Nej. Vi garanterar dig dina biljetter i samma ögonblick som du genomför ditt köp hos oss och kan därför inte erbjuda någon ångerrätt vid köp av biljetter till evenemang. Tyvärr måste vi tillämpa dessa regler strikt, annars finns risken att tjänsten missbrukas i spekulativt syfte.

Vid sjukdom är det ditt försäkringsbolag som du ska vända dig till.

Den lagstadgade ångerrätten enligt Distansavtalslagen gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter.

Ja, vi kan i stort sett leverera till kunder i hela världen. Till de flesta evenemang erbjuder vi digitala biljetter och till andra evenemang skickar vi med PostNord eller DHL Express.

Behöver du fortfarande hjälp?

Kontakta oss

E-post: info@biljett24.se
Vi besvarar vanligen e-post inom en arbetsdag.

Jourtelefon: 0770-772424
Vår jourtelefon är öppen i samband med evenemang. Normalt från ca 3 timmar före insläpp till 1 timme efter utsatt starttid.