Vanliga frågor

Före köpet

Om ni beställer flera biljetter i samma bokning blir ni placerade tillsammans. I sällsynta fall kan större grupper bli uppdelade i flera mindre grupper. Vi garanterar då att ingen i sällskapet sitter ensam. Undantaget är om biljettkategorin är märkt med ”singelplats”. Singelplatser är inte placerade tillsammans, vilket är anledningen till det lägre priset. Kontakta gärna vår vänliga kundtjänst om ni har frågor eller speciella önskemål gällande placeringen.

Vi vill säkerställa att våra kunder kan köpa sammanhängande biljetter oavsett när man väljer att köpa sina biljetter. Därför optimerar vi platsfördelningen i samband med leveransen.

Om ni beställer flera biljetter i samma bokning blir ni placerade tillsammans. I sällsynta fall kan större grupper bli uppdelade i flera mindre grupper. Vi garanterar då att ingen i sällskapet sitter ensam. Undantaget är om biljettkategorin är märkt med ”singelplats”. Singelplatser är inte placerade tillsammans, vilket är anledningen till det lägre priset. Kontakta gärna vår vänliga kundtjänst om ni har frågor eller speciella önskemål gällande placeringen.

Singelplats innebär att platserna inom kategorin är spridda platser. Det vill säga om ni köper flera biljetter som är märkta med ”singel” eller ”singelplats”, är platserna inte intill varandra. Singelplatser är av den anledningen ofta väsentligt billigare än ordinarie kategori.

Dina biljetter levereras i god tid till evenemanget. Om det är flera månader kvar till evenemanget kan leveransen dra ut på tiden eftersom vi måste prioritera evenemang som ligger närmre i tiden. Ibland släpper arrangören inte de fysiska biljetterna förrän relativt nära evenemangsdagen, och då kan det dra ut på tiden om du handlat långt i förväg. Ibland vill vi se till att du får bästa möjliga biljetter utifrån dina preferenser. Notera att om du valt att betala mot faktura skickas dina biljetter normalt 7-10 dagar innan det ordinarie konsertdatumet.

Vi får många frågor om vilka platser man ska välja till en viss arena och evenemang. Vår personal har många års erfarenhet av och kännedom om de viktigaste arenorna i Sverige och hjälper er gärna att välja biljetter. Ring eller maila gärna vår kundservice om ni behöver hjälp.

Till de flesta evenemang säljer vi enbart biljetter men allt oftare får vi förfrågningar om arrangemang till företag eller grupper av privatpersoner. I dessa fall arrangerar vi en helkväll där till exempel resa, restaurangbesök och efterfest kan ingå. Vår vänliga kundservice hjälper gärna till med sådana arrangemang.

Självklart säljer vi enbart äkta biljetter! Vi har stor erfarenhet av säkra biljettaffärer genom att vi har förmedlat biljetter till hundratusentals kunder under 17 års tid. Vi genomför mycket strikta kontroller och vidtar alla möjliga åtgärder för att säkerställa biljetternas äkthet. Faktum är att det aldrig hänt att falsk biljett slunkit igenom våra kontroller.

Vi får tag på biljetter på många olika sätt. Ofta handlar det om personer eller företag som inte kan eller vill gå på evenemanget de har biljetter till. Då köper vi biljetter av dem för att sedan sälja vidare till de som vill gå. För att vara helt säkra på att ha biljetter till attraktiva evenemang köar vi själva ibland så att de som inte har möjlighet att köa kan köpa biljetter av oss på ett säkert sätt.

Biljett24 är en biljettförmedling. Vår personal köper, byter och säljer biljetter som redan är ute på marknaden. Vi köper av privatpersoner, företag och sponsorer som av någon anledning inte ska gå på det aktuella evenemanget. Dessutom är det många som kommer till oss för att sälja biljetter, vilket är tryggt, snabbt och enkelt.

Vi kan ofta erbjuda en trygg och smidig affär för dig som vill sälja dina biljetter. Allt du behöver göra är att skicka ett mejl till vår kundtjänst med information om evenemang, tid och exakta platser så återkommer vi till er med information ifall vi kan köpa in biljetterna.

Vanliga frågor

Efter köpet

Om du har flyttat efter att du gjorde din beställning ber vi dig kontakta oss via kundservice info@biljett24.se.

Nej. Vi garanterar dig dina biljetter i samma ögonblick som du genomför ditt köp hos oss och kan därför inte erbjuda någon ångerrätt vid köp av biljetter till evenemang. Tyvärr måste vi tillämpa dessa regler strikt, annars finns risken att tjänsten missbrukas i spekulativt syfte. 

Den lagstadgade ångerrätten enligt Distansavtalslagen gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter.

Vi kan inte garantera att du erhåller flera biljetter tillsammans om du gör en till bokning utan att kontakta oss men du är självklart välkommen att kontakta oss så gör vi vad vi kan för att hjälpa dig!

Vi erbjuder kundservice via e-post info@biljett24.se samt via telefon 0770-772424. Vi har alltid öppet i samband med evenemang.

Eftersom biljetterna redan är sålda en gång är det namnet på den person eller det företag som köpte från arrangören som står på biljetten. Biljetterna är dock inte personliga så det har ingen betydelse för ert inträde till evenemanget.

Biljett24 handlar generellt med biljetter som redan har kommit ut på marknaden, vilket betyder att biljetterna redan är sålda en gång. Det pris som står tryckt på biljetten är det pris som gällde när biljetten såldes från arrangören. Vid utsålda och populära evenemang där efterfrågan är större än tillgången blir ofta marknadspriset högre. Det pris du betalar till Biljett24 är beroende av inköpspriset och det arbete som krävs för att lokalisera och köpa de åtråvärda biljetterna. Det är många gånger tack vare den marknadsbaserade prissättningen som du har en extra möjlighet att köpa biljetter som annars skulle sälja slut snabbt.

Nej, Biljett24 har inget samarbete med ATG eller arenornas biljettkassor. Däremot har vi vid de flesta evenemang personal på plats som överlämnar beställda biljetter. Om ni väljer denna leveransmetod kommer ni i god tid att bli informerade om en mötesplats i anslutning till arenan.