Tid kvar för att slutföra ditt köp

Frågor & Svar

Hur kan ni sälja biljetter till ett evenemang som redan är utsålt?
Biljett24 är en biljettförmedling. Vår personal köper, byter och säljer biljetter som redan är ute på marknaden. Vi köper av privatpersoner, företag och sponsorer som av någon anledning inte ska gå på det aktuella evenemanget. Dessutom är det många som kommer till oss för att sälja biljetter, vilket är tryggt, snabbt och enkelt.

Hur får ni tag på era biljetter?
Vi får tag på biljetter på många olika sätt. Ofta handlar det om personer eller företag som inte kan eller vill gå på evenemanget de har biljetter till. Då köper vi biljetter av dem för att sedan sälja vidare till de som vill gå. För att vara helt säkra på att ha biljetter till attraktiva evenemang köar vi själva ibland så att de som inte har möjlighet att köa kan köpa biljetter av oss.

Hur gör jag för att sälja mina biljetter till er?
Vi erbjuder en trygg och smidig affär för dig som vill sälja dina biljetter. Allt du behöver göra är att skicka ett mejl till vår kundtjänst med information om evenemang, tid och exakta platser så återkommer vi till er. Det går naturligtvis bra att ringa också.

Om jag beställer flera biljetter – hamnar då vårt sällskap tillsammans?
Ja. Vi försöker i möjligaste mån leverera biljetter intill varandra, såvida det vid beställningen inte står angivet att biljetterna är singelplatser. I sällsynta fall och vid större sällskap (fler än fyra personer) kan biljetterna delas upp i paket om två, tre eller fyra biljetter. Kontakta gärna vår kundtjänst om ni har frågor eller speciella önskemål.

Har ni bara biljetter eller kan man köpa hela arrangemang hos er?
Till de flesta kunder säljer vi enbart biljetter men allt oftare får vi förfrågningar om arrangemang till företag eller grupper av privatpersoner. I dessa fall arrangerar vi en helkväll där till exempel resa, restaurangbesök och nattklubbsbesök kan ingå. Vår kundservice hjälper mycket gärna till med sådana arrangemang.

Vad innebär singel / singelplats?
Det innebär att platserna inom kategorin är spridda platser. Det vill säga om ni köper flera biljetter som är märkta med "singel", är platserna inte intill varandra. Singelplatser är av den anledningen ofta väsentligt billigare.

Kan jag välja att hämta ut mina biljetter via ATG eller vid arenans biljettkassa?
Nej, Biljett24 har inget samarbete med ATG eller arenanornass biljettkassor. Däremot har vi vid de flesta evenemang personal på plats som överlämnar beställda biljetter. Om ni väljer denna leveransmetod kommer ni i god tid att bli informerade om en mötesplats i anslutning till arenan.

Kan jag hämta biljetterna vid ert kontor i Göteborg?
Absolut. Ni är alltid välkomna till vårt kontor för att hämta ut era köpta biljetter. Men ring oss gärna först och boka en tid så att vi har vi dina biljetter redo när du kommer. OBS! Glöm inte legitimation. Kontoret är beläget på Skånegatan 29, på andra sidan vägen från Scandinavium och Svenska Mässan.

Vilka biljetter/platser är bäst för oss?
Vi får många frågor om vilka platser man ska välja till en viss arena och evenemang. Vår personal har många års erfarenhet av och kännedom om de viktigaste arenorna i Sverige och hjälper er gärna att välja biljetter. Ring gärna vår kundservice när ni behöver assistans.

Varför står det ett annat pris på biljetten än det jag har betalat till er?
Biljett24 handlar med biljetter som redan har kommit ut på marknaden, vilket betyder att de redan är sålda en gång. Det pris som står tryckt på biljetten är det pris som gällde när biljetten såldes från arrangören. Vid utsålda och populära evenemang där efterfrågan är större än tillgången blir ofta marknadspriset högre. Det pris du betalar till Biljett24 är beroende av inköpspriset och det arbete som krävs för att lokalisera och köpa de åtråvärda biljetterna. Mer information om Biljett24 hittar ni genom att klicka här.

När får jag mina biljetter?
Vi skickar dem så snart som möjligt. Ibland släpper arrangören inte de fysiska biljetterna förrän relativt nära evenemangsdagen, och då kan det dra ut på tiden om du handlat långt i förväg. Ibland vill vi se till att du får bästa möjliga biljetter utifrån dina preferenser. Vi garanterar alltid att du får dina biljetter i tid.

Varför står det ett annat namn på biljetten jag köpt av er?
Eftersom biljetterna redan är sålda en gång är det namnet på den person eller det företag som köpte från arrangören som står på biljetten. Biljetterna är dock inte personliga så det har ingen betydelse för ert inträde.

Är det säkert att biljetterna ni säljer är äkta?
Ja. Vi är så säkra på det att vi erbjuder marknadens bästa garanti: dubbla pengarna tillbaka, alltså 200 procent på det pris ni betalt till oss, om ni mot förmodan och högst osannolikt inte kommer in på ett evenemang till följd av falska biljetter. Vi har levererat mer än 100 000 biljetter genom åren och det har aldrig hänt att falsk biljett slunkit igenom våra strikta kontroller.

Varför kan jag inte se vilka platser jag kommer att få när jag beställer biljetter?
Av sekretess- och säkerhetsskäl lämnar vi aldrig ut exakta stolsnummer. Har du speciella önskemål eller vill ha mer information om platser kan du gärna kontakta vår kundtjänst. Du kan då få en närmare specifikation.


Nyligen visat

Inget visat